Allmänna villkor
Dessa allmänna villkor (“Villkoren”) gäller för alla beställningar kunder (“du”) gör hos Måleributiken (“Måleributiken”, “vi”, “vår”, “våra” eller “oss”).
Kontaktuppgifter
Du kan alltid maila oss på info.alvik@maleributiken.se eller ringa oss på 08-4459595.
Köp & Priser
Angivna priser är inklusive moms.
Tapetprov
Beställ gärna ett prov för att vara säker på färg och struktur innan du beställer tapeter. Storlek på prov varierar, oftast är de i A4-storlek, men det kan också vara ett mindre prov.
Endast 1 prov på specifik tapet går att köpa per hushåll. Att lägga flera beställningar med samma prover efter varandra kommer att stoppas.
Retur / Ångerrätt
Ångrar du ett köp? Kontakta oss på info.alvik@maleributiken.se
Du har möjlighet att ångra ett köp inom 14 dagar (gäller ej tapetprover) efter att du mottagit varan. Efter vi har mottagit ditt ångermeddelande har du sedan 14 dagar på dig att returnera varan till oss. Returfrakten betalar du själv. Förseglade produkter ska returneras i obruten förpackning, övriga produkter har du rätt att öppna för att kontrollera varans funktion. Vi förbehåller oss rätten om ett värdeminskningsavdrag om varan hanterats mer än vad som är kan anses tillåtet enligt lag. Ångerrätten är inte tillämplig för företag. Varorna returneras till:
Måleributiken i Alvik
Drottningholmsvägen 175
16753 Bromma.
Du får endast pengarna tillbaka om du returnerar samtliga tapeter av samma artikelnummer. Om du önskar använda Konsumentverkets standardformulär kan du ladda ner ångerblanketten här.
Undantag från ångerrätt
Ångerrätten gäller inte för våra brutna färger som främst omfattar våra unika kulörer. Bruten färg innebär att färgen är blandad till en unik kulör. Det går alltså inte att ångra köpet av en bruten färg eftersom färgen har brutits (blandats) baserat på beställningen. Detta undantag gäller inte färger som är obrutna (oblandade) t.ex. helvit färg, dessa går därmed att returnera i obruten förpackning.
Ångerrätten gäller inte heller vid köp utav beställningsvaror och prover (t.ex. tapetprov).
Vid osäkerhet kring ångerrätten kontakta gärna oss innan ditt köp!
Tvister och klagomål
Om du har ett problem eller ett klagomål som du vill ta upp med oss, vänligen kontakta oss på info.alvik@maleributiken.se. Vi kommer alltid att göra vårt bästa för att förstå och lösa problemet på ett tillfredsställande sätt. Men om du önskar, har du alltid rätt att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden.
ARN (Allmänna reklamationsnämnden)
Box 174
101 23 Stockholm
(Om du skickar rekommenderad post ska den adresseras till ARN och inte till en specifik handläggare.) Mer information finns på https://www.arn.se/om-arn/Kontaktaoss/.
För eventuella tvister rörande tolkning och tillämpning av våra villkor, vänligen kontakta Allmänna reklamationsnämnden eller en behörig domstol. Du har också möjlighet att skicka ditt klagomål till EU:s plattform för online tvistlösning (ODR-plattformen) på adressen ec.europa.eu/consumers/odr.
Betalsätt / Betalning
Faktura – Klarna
Betalning 30 dagar/netto. Påminnelseavgift 50 kr + dröjsmålsräntan.
Fakturaavgift är för närvarande 29 kr. Mer information kring betalning med Klarna finner du på https://www.klarna.com/se/villkor/
Kortbetalning / Swish
Vi använder oss av Nets Easy som är en ledande leverantör av betaltjänster. Du kan betala med både Mastercard och Visa. Du kan även välja att betala med Swish. Debitering sker direkt vid köptillfället.
Betalning – Säkerhet
Nets Easy är en säker betalningslösning som krypterar känslig information om konsumenternas kortuppgifter vid transaktionstillfället samt har säkerställda rutiner för hur vi hanterar konsumenternas kort- och personuppgifter efter transaktionen. Nets Easy använder sig även utav 3D-secure vid betalning med kort som krypterar dina kortuppgifter. Läs mer om Nets Easy och deras villkor här.
Återbetalning
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.
Återbetalning görs i första hand till samma konto du betalade ifrån, dvs. ditt bankkonto, personkonto eller bankgiro-konto.
Upphovsrätt
Bilderna på produkterna som visas på www.maleributiken.se ägs av Måleributiken och får inte användas av annan part utan tillstånd.
Bilderna är skyddade enligt upphovsrättslagen.
Reklamation
Du har upp till tre år på dig att reklamera en vara från köpdatum. Reklamation ska göras inom skälig tid efter att du borde ha märkt ett fel. Reklamationer som görs inom två månader från de att du märkt ett fel anses alltid ha gjorts i rätt tid. Reklamation görs enklast genom att maila info.alvik@maleributiken.se eller ringa oss på 08-4459595. Om du behöver skicka tillbaka produkten till oss använder du nedan adress:
Måleributiken i Alvik
Drottningholmsvägen 175
167 53 Bromma.
Du betalar frakten och får summan tillbaka när vi mottagit din vara om vi inte kommer överens om något annat vid kontakt.
Frakt
Alltid fri frakt inom Sverige över 499 kr samt på utvalda produkter, gäller en gång per försändelse.
Leverans & leveranstider:
Vi levererar alltid ordern så snabbt som möjligt. Leveranstider står på respektive produkts informationsblad. Vi meddelar alltid dig som kund om det uppstår leveransförseningar. Du som konsument har rätt att häva köpet om du inte godkänner en ny föreslagen leveranstid vid eventuell försening. Prover skickas från butiken och har en leveranstid på ca 1-3 arbetsdagar.
Vi levererar endast inom Sverige.
Fel prissättning samt slutförsäljning:
Vi reserverar oss mot skrivfel, prisändringar och slutförsäljning som kan uppstå trots kontinuerlig uppdatering av www.maleributiken.se
Sekretess:
Måleributiken kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Måleributiken ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.